Ujian Detective

Approved & Edited by ProProfs Editorial Team
The editorial team at ProProfs Quizzes consists of a select group of subject experts, trivia writers, and quiz masters who have authored over 10,000 quizzes taken by more than 100 million users. This team includes our in-house seasoned quiz moderators and subject matter experts. Our editorial experts, spread across the world, are rigorously trained using our comprehensive guidelines to ensure that you receive the highest quality quizzes.
Learn about Our Editorial Process
| By Dukehunter
D
Dukehunter
Community Contributor
Quizzes Created: 1 | Total Attempts: 2,546
Questions: 16 | Attempts: 2,548

SettingsSettingsSettings
Ujian Detective - Quiz

Ujian pilihan ganda


Questions and Answers
  • 1. 

    Sebagai seorang detektif, anda  

    • A.

      Menyembunyikan identitas seperti agen fbi

    • B.

      Baergontaganti identitas karena takut kena masalah

    • C.

      Mepublishkan identitas sebenarnya agar laku

    • D.

      Tidak punya identitas!

    Correct Answer
    B. Baergontaganti identitas karena takut kena masalah
    Explanation
    The correct answer is "baergontaganti identitas karena takut kena masalah". This answer suggests that as a detective, one would change their identity to avoid getting into trouble. This could be due to the nature of their work, where they may need to go undercover or deal with dangerous individuals who could pose a threat to their safety if their true identity is revealed. Changing identities allows them to maintain their anonymity and protect themselves from potential harm.

    Rate this question:

  • 2. 

    Ketika anda memanjat pohon tiba2 anda terpeleset jatuh dan kaki anda menyangkut dipohon, yang anda lakukan  

    • A.

      Meneliti tekstur pohon dari atas kebawah, siapa tahu kayunya rapuh

    • B.

      Berteriak minta tolong

    • C.

      Menggelantung sampai sore dan tidur disana

    • D.

      Memberi penjelasan kepada kucing yang lewat

    Correct Answer
    A. Meneliti tekstur pohon dari atas kebawah, siapa tahu kayunya rapuh
    Explanation
    When you slip and fall while climbing a tree and your leg gets stuck in the tree, the best course of action would be to examine the texture of the tree from top to bottom to assess if the wood is fragile. By doing so, you can determine if it is safe to try and free your leg without causing further injury or damage.

    Rate this question:

  • 3. 

    Ketika terlibat perkelahian, anda  

    • A.

      Memanggil roh legenda buat diminta pertolongan

    • B.

      Mangeluarkan semua senjata auto-tempur dari tubuh anda

    • C.

      Menelpon tetangga untuk menyampaikan pesan terakhir kepada pacar anda

    • D.

      Kabur!!!

    Correct Answer
    D. Kabur!!!
    Explanation
    The correct answer is "kabur!!!" because when involved in a fight, it is generally safer and wiser to run away from the situation rather than engaging in physical confrontation. Running away can help avoid potential harm or injury and can also prevent the situation from escalating further.

    Rate this question:

  • 4. 

      jikalau ada orang yang marah2 kepada anda karena privasinya merasa terganggu, anda  

    • A.

      Diam saja melihatnya mengomel sampai mulutnya berbusa, kejang2 dan mati

    • B.

      Menundukkan kepala dan dalam hitungan ketiga tidur, zzzz...

    • C.

      Ikut-ikutan adu mulut sampai kiamat

    • D.

      Memanggil anjing peliharaan anda untuk menggigit orang itu, sehingga tidak datang lagi

    Correct Answer
    A. Diam saja melihatnya mengomel sampai mulutnya berbusa, kejang2 dan mati
  • 5. 

    Jika partner anda tiba2 berkhianat  

    • A.

      MATI AJA LOE KE NERAKA!!!

    • B.

      GUE NGGAK PUNYA PARTNER TUH..

    • C.

      DASAR PENJILAT..

    • D.

      NANTI MALAM GUE BAKAL KASIH DIA PELAJARAN, HUA HA HA HA (KETAWA RAJA KEGELAPAN)

    Correct Answer
    C. DASAR PENJILAT..
    Explanation
    The given correct answer, "DASAR PENJILAT..", is a response to someone who suddenly betrays their partner. It can be interpreted as calling the person a "sycophant" or "bootlicker" in a derogatory manner, implying that they are untrustworthy and willing to betray others for personal gain. The response suggests disapproval and contempt towards the person who has betrayed their partner.

    Rate this question:

  • 6. 

    Apabila anda menyukai seseorang    

    • A.

      Pd kate sama pembantunya yang lambat laun menaksir anda

    • B.

      Memanjat jendela kamarnya sampai dieriaki MALING!!!

    • C.

      Datang kerumahnya walaupun cuma bisa ketemu bokapnya yang Gualak kayak anjing buldog

    • D.

      Menunggu didepan rumahnya sampai digigit anjing piaraanya

    Correct Answer
    A. Pd kate sama pembantunya yang lambat laun menaksir anda
  • 7. 

    Ketika dimintai tolong oleh polisi, anda

    • A.

      Jual mahal dengan tampang sombong dan meminta bayaran lebih

    • B.

      NGGAK SUKA POLISI, PERGI!!!

    • C.

      Dengan hati ikhlas rela tidak dibayar walaupun tugasnya mempertaruhkan hidup-mati

    • D.

      Milih2 job yang pas sampai pelakunya keburu kabur

    Correct Answer
    A. Jual mahal dengan tampang sombong dan meminta bayaran lebih
    Explanation
    The correct answer suggests that when asked for help by the police, the person acts arrogantly and demands extra payment. This behavior indicates a dislike for the police and a willingness to prioritize personal gain over assisting law enforcement.

    Rate this question:

  • 8. 

    Ketika ada seorang anak kecil sendirian menangis dijalan, anda  

    • A.

      Duh, kasihan banget, sini adek manis, rumahnya dimana?

    • B.

      Peduli amat, ntar gue dikira penculik lagi

    • C.

      Diam disitu menunggu orang lain lewat, sampai anaknya tambah nangis karena diliatin terus dengan mata melotot

    • D.

      Telpon polisi kalau ada anak monyet dibuang dijalan

    Correct Answer
    A. Duh, kasihan banget, sini adek manis, rumahnya dimana?
    Explanation
    The correct answer shows empathy and concern for the crying child. It suggests offering help and asking where the child's home is, indicating a willingness to assist and ensure the child's safety.

    Rate this question:

  • 9. 

    Ketika dalam sebuah keluarga terjadi kasus pembunuhan, orang yang anda introgasi pertama kali adalah  

    • A.

      Piaraannya

    • B.

      Neneknya yang sudah diliang kubur

    • C.

      Ayahnya yang lagi dioperasi

    • D.

      Anaknya yang lagi kosentrasi di wc

    Correct Answer
    D. Anaknya yang lagi kosentrasi di wc
    Explanation
    When a murder case occurs within a family, it is important to consider all possible suspects. In this scenario, the most logical choice for the first person to interrogate would be the child who is currently occupied in the bathroom. This is because they may have had the opportunity to commit the crime without being noticed or interrupted. Additionally, their absence from the immediate vicinity of the crime scene could indicate their involvement or knowledge of the incident.

    Rate this question:

  • 10. 

    Ketika anda telah memecahkan kasus dan menemukan pelakunya, anda  

    • A.

      Langsung borgol tuh pelaku, ternyata pelaku adalah polisi yang bawa kunci borgol

    • B.

      Menghajarnya dulu karena anda kesal. karena pelaku adalah ahli karate, anda dilempar sampai planet namex...

    • C.

      Mengumumkannya di depan publik dengan menunjuk mukanaya menggunakan jari anda seperti di pelem detektif, yang ternyata setelah itu jari anda putus digigit pelaku yang kena rabies

    • D.

      Menatapnya dengan tatapan magis (melotot sampai mata copot) sampai pelaku ketakutan

    Correct Answer
    A. Langsung borgol tuh pelaku, ternyata pelaku adalah polisi yang bawa kunci borgol
    Explanation
    The correct answer suggests that the person immediately handcuffs the perpetrator, only to realize that the perpetrator is actually a police officer who had the handcuff key. This explanation is supported by the statement in the question that says "langsung borgol tuh pelaku" which translates to "immediately handcuff the perpetrator" in English.

    Rate this question:

  • 11. 

    Jika anda memiliki sisi gelap detektif, hal itu adalah  

    • A.

      Saya suka kentut

    • B.

      Saya suka ngupil

    • C.

      Saya suka ngiler, cess...

    • D.

      Saya suka ngutil

    Correct Answer
    A. Saya suka kentut
    Explanation
    The given answer states "I like to fart" which implies that if someone has a dark side as a detective, it would be related to bodily functions or inappropriate behavior. This answer suggests that the person has a sense of humor or enjoys engaging in activities that are considered socially unacceptable or immature.

    Rate this question:

  • 12. 

    Jika pacar dan orang tua anda terjun bebas bersamaan dari lantai 7, yang akan anda selamatkan adalah  

    • A.

      Anjing yang lewat

    • B.

      Nenek2 yang mau nyebrang jalan

    • C.

      Uang 100 ribu yang jatuh

    • D.

      Anda memanggil superman meminta bantuan untuk menggali tanah dekat mereka jatuh supaya nggak susah2 ngubur..

    Correct Answer
    A. Anjing yang lewat
    Explanation
    The correct answer is "anjing yang lewat" because it implies that the person prioritizes saving the life of the dog over the other options given.

    Rate this question:

  • 13. 

    Ketika anda menemukan sebuah bom 5 detik terakhir didekat anda, yang anda lakukan  

    • A.

      Melemparnya keluar jendela yang disana banyak manula berolahraga

    • B.

      Menghentikan bomnya dengan memutus kabel merahnya, sialnya anda buta warna

    • C.

      Lari secepat kilat menggunakan pintu kemana saja dan anda terdampar di dunia dinosaurus

    • D.

      Memakan bomnya, karen anda sudah putus asa menjadi detektif

    Correct Answer
    C. Lari secepat kilat menggunakan pintu kemana saja dan anda terdampar di dunia dinosaurus
    Explanation
    The correct answer suggests that when you find a bomb with only 5 seconds left near you, the best course of action is to run as fast as possible using any door and you end up being transported to the world of dinosaurs.

    Rate this question:

  • 14. 

    Ketika anda sedang memata-matai seseorang laki2 tua kaya, anda akan menyamar menjadi  

    • A.

      Pohon

    • B.

      Lalat

    • C.

      Kupu2

    • D.

      Peri

    Correct Answer
    A. Pohon
    Explanation
    When you are spying on an old rich man, it would make sense to disguise yourself as a tree to blend in with the surroundings and avoid suspicion.

    Rate this question:

  • 15. 

    Ketika anda tertankap ditengah2 investigasi di sebuah markas geng sadis dan ditanya siapa anda, anda menjawab  

    • A.

      Saya bukan siapa2, saya hanya angin lewat

    • B.

      Saya adalah dewa jagat raya ini HA HA HA HA

    • C.

      Saya seorang alien penghuni planet namex yang sedang menjalankan misi

    • D.

      Loe pikir lue bicara sama siapa? gue ini keponakan dari pamannya tantenya neneknya cucunya BOS gue!

    Correct Answer
    D. Loe pikir lue bicara sama siapa? gue ini keponakan dari pamannya tantenya neneknya cucunya BOS gue!
    Explanation
    The correct answer is "loe pikir lue bicara sama siapa? gue ini keponakan dari pamannya tantenya neneknya cucunya BOS gue!" because it is a response that asserts authority and implies a strong connection to someone important, suggesting that the person asking the question should be careful in their approach.

    Rate this question:

  • 16. 

    Ketika dalam penangkapan penjahat dengan polisi, anda tertembak dan akan mati. Partner anda yang disamping anda meraih tangan anda yang terbujur didalam ambulan. Mata anda buram dan anda menyampaikan pesan terakhir kepada partner anda:    

    • A.

      Tolong jaga si Pico, dia selalu buang air sembarangan dihalaman pak RT

    • B.

      Tolong lunasin utang gue, cuma 70 juta kok..

    • C.

      Bilang sama pacar loe, gue tunggu di kehidupan selanjutnya (teman anda menangis)

    • D.

      Sebisa mungkin gue lebih baik mati daripada nemuin kuis yang kayak gini lagi!

    Correct Answer
    D. Sebisa mungkin gue lebih baik mati daripada nemuin kuis yang kayak gini lagi!
    Explanation
    The partner's last message suggests that the person would rather die than go through another quiz like this. This implies that the person finds the quiz frustrating, challenging, or unpleasant in some way. The partner's tears also indicate that the situation is emotionally distressing.

    Rate this question:

Back to Top Back to top
Advertisement
×

Wait!
Here's an interesting quiz for you.

We have other quizzes matching your interest.