Kandidatafhandlingen: Regelskolen

SettingsSettings
Please wait...
  • 1/6 Spørgsmål

    På hul 5 opdager du, at du kun har 13 køller med. Får du nogen straf?  

    • Ja, man skal have 14 køller med. Derfor får du ét strafslag.
    • Ja, man skal have 14 køller med. Derfor får du to strafslag i slagspil (i slagspil taber du hullet).
    • Nej.
Please wait...


Quiz Preview

  • 2. 

    Slagspil: Du og din medspiller finder to bolde på fairway. I er sikre på, at det er jeres bolde, men ved ikke hvis bold, der er hvis. Da boldene ligger nogenlunde samme sted og nogenlunde lige godt, tager I blot hver en af boldene og slår et slag til den. Er dette OK?

    • Ja, det er helt OK!

    • Nej, begge bolde er mistet, og I har derfor slået til en forkert bold og får ét strafslag hver.

    • Nej, begge bolde er mistet, og I har derfor slået til en forkert bold og får to strafslag hver.

    Correct Answer
    A. Nej, begge bolde er mistet, og I har derfor slået til en forkert bold og får to strafslag hver.
  • 3. 

    Din bold ligger skidt i en bunker. Må du bruge uspillelig-bold-reglen?

    • Ja.

    • Nej.

    Correct Answer
    A. Ja.
    Explanation
    Man må gå frem efter uspillelig-bold-reglen alle steder på banen, på nær i strafområder.

    Rate this question:

  • 4. 

    Hvad er straffen for at tage lempelse for gene fra midlertidigt vand på fx. fairway?

    • Ingen straf.

    • Ét strafslag.

    • To strafslag i slagspil - tabt hul i hulspil

    Correct Answer
    A. Ingen straf.
  • 5. 

    Din bold ligger på en forkert green. Må du putte til bolden hen mod den (rigtige) green?

    • Nej, det koster to strafslag i slagspil (tab af hullet i hulspil).

    • Nej, det koster ét strafslag.

    • Ja, hvis du gør det forsigtigt (”uden urimelig gene af green”).

    Correct Answer
    A. Nej, det koster to strafslag i slagspil (tab af hullet i hulspil).
    Explanation
    Når bolden ligger på en forkert green, så SKAL man tage lempelse uden straf.

    Rate this question:

  • 6. 

    Du og din medspiller har puttet færdigt på hul 6 og inden I går videre til hul 7’s teested, vil du lige putte lidt på green på hul 6. Der er ingen lokalregel eller andet om det. Er det OK?

    • Ja, det er altid OK at putte på den green, man lige har spillet.

    • Ja, det er OK at putte på den green, man lige har spillet, forudsat at man ikke forsinker spillet urimeligt.

    • Nej, det koster to strafslag, idet man ikke må foretage øvelssesslag undervejs i runden.

    Correct Answer
    A. Ja, det er OK at putte på den green, man lige har spillet, forudsat at man ikke forsinker spillet urimeligt.

Quiz Review Timeline (Updated): +

Our quizzes are rigorously reviewed, monitored and continuously updated by our expert board to maintain accuracy, relevance, and timeliness.

  • Current Version
  • Mar 17, 2022
    Quiz Edited by
    ProProfs Editorial Team
  • Aug 14, 2014
    Quiz Created by
Back to Top Back to top
Advertisement
×

Wait!
Here's an interesting quiz for you.

We have other quizzes matching your interest.